Lóútlevél
A lóútlevél hatósági bizonyítvány, mely az állat azonosítására, irányítási intézkedések megtételére való alkalmasságának és állat-egészségügyi forgalomképességének igazolására szolgál, és tartalmazza a tulajdonos adatait is. A lóútlevél tartalmazza továbbá a használathoz szükséges utasításokat, és az útlevelet kiadó illetékes hatóság adatait.
A lóútlevélben fel kell tüntetni: -a tulajdonos, vagy helyette eljáró személy nevét. -a ló azonosító számát, amely az egyed azonosítására és nyilvántartására szolgáló, a csikó/ló --bélyegzését kódolva tartalmazó, a LÓINFORM által kiadott tizenegy jegyű betű és számkombináció. -az azonosság-ellenőrzés nyilvántartását (a lóféle azonosságának ellenőrzését az illetékes hatóság köteles feljegyezni, amennyiben a törvények és előírások ezt megkívánják); minden oltás igazolását;
-a laboratóriumi egészségügyi vizsgálatok eredményei (a fertőző betegségek kimutatására szolgáló összes vizsgálat eredményét fel kell jegyezni); -A lóútlevél tartalmazhat egészségügyi alapkövetelményeket is, azon betegségek felsorolását, amelyeket az egészségügyi bizonyítványon fel kell tüntetni.
A Lóútlevelet 2003. július 1-jétől lehet kiváltani. 2004. május 1-jétől az 1998. január 1. után született lovakra, illetve minden olyan lóra, amelyet hajtanak vagy szállítanak, 2005. július 1-jét követően pedig minden lóra kötelező kiváltani.
A lóútlevél kiváltása Lóútlevél igénylő lapon kell benyújtani az OMMI címére (1024 Budapest, Keleti Károly u. 24.). A lóútlevelet az OMMI adja ki a ló Egységes Nyilvántartási és Azonosító Rendszer (ENAR) adatbázisából. Kiváltása nemcsak azok számára szükséges, akik EU-tagországokba akarják állataikat vinni. A dokumentum nélkül nem hagyhatja el a ló telephelyét, nem lehet vágóhídra vinni. A ló útlevél kiadásához szükséges a ló azonosító száma, valamint származási adatainak felvétele, tartós megjelölésének (bélyegzés) elvégzése és ezen adatok igazolása.
Nyitva tartás: Hétfő: szünnap Kedd-csütörtök: 9-12 és 13-15 óra Péntek: 9-12 óra |